بسم الله الحنّان


خب راستش من تقریبا همیشه تو چالشم😂

از کتابخونی و سحرخیزی بگیر تا چالش های عجیب غریب و من درآوردیِ خودم!

به یادموندنی ترین چالشم که هر وقت بهش فکر میکنم، لبخند میاد رو لبم، چالش “۱۵ روز شکرگزاری” عه :) که تو ۱۵ روزِ پایانی ۱۸ سالگیم انجامش دادم!
هر روز یه عنوان داشت! و من در تمام طول روز باید به اون عنوان که یک نعمت قشنگ بود، فکر میکردم! بررسی میکردم نتایج مثبت اش رو و شکر میکردم. اصلا دلیل اصلیِ این که این چالشو واسه خودم راه انداختم این بود که بیشتر شکر کنم خدای خوبم رو :) و بیشتر حواسم به نعمت های خدادادیم باشه...
عنوان هر روز رو توی ریمایندر گوشیم میزدم تا در طول روز روی اسکرینم باشه و هروقت که صفحه گوشی رو باز میکنم ببینمش!
روز اول (۹۷/۱۲/۲) : شکر ولایت امیرالمؤمنین(ع)
روز دوم : شکر خانوادهٔ خوب
روز سوم : شکر سلامتی
روز چهارم : شکر رفیق خوب
روز پنجم : شکر احساس شادی
روز ششم : شکر شهدای گمنام پردیس
روز هفتم : شکر ریحانه بودنِ زن
روز هشتم : شکر زندگی کردن در قم
روز نهم : شکر شهید حمید
روز دهم : شکر تربیت
روز یازدهم : شکر خدای خوبم!
روز دوازدهم : شکر زیبایی
روز سیزدهم : شکر آرامش
روز چهاردهم : شکر هدایت
روز پانزدهم (۹۷/۱۲/۱۶) : الحمدلله علی کل حال :)

اینکه اینجا نوشتم اینا رو دو تا دلیل داره! یکی اینکه میخواستم این اتفاق رو هم مثل بقیه خاطره هایی که نوشتمشون و موندگار شدن، با جزئیات ثبتش کنم. :))))
یکی هم اینکه خیلی از ما این نعمت هایی که من این بالا نوشتم رو داریم! ولی بهشون بی توجه‌ ایم و شکر عملی که هیچ! شکر زبانی هم نداریم براشون!
فقط کافیه یک لحظه نبودن و نداشتن نعمت هامونو تصور کنیم تا به خودمون بیایم...
خوندن این مطلب هم خالی از لطف نیست :)  “شاکر باش تا خوشحال باشی
سخنرانی های ماه رمضون امسال حاج آقا پناهیان هم که راجع به “حالات انسان در قرآن” بود اول از همه به حالت ناسپاسی و کفور بودن انسان اشاره داشت :) میتونید از اینجا دانلود کنید.